توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن حبوبات ارزان در فروشگاه‌ها، روستا بازار‌ها و غرف سازمان تعاون روستایی عراقچی: سه کشور اروپایی مشروعیت حقوقی و سیاسی برای فعال‌سازی سازوکار‌های برجام را از دست داده‌اند ۶۶ درصد صهیونیست‌ها از آینده «اسرائیل» ناامید شده‌اند کالابرگ دهک‌های پرداخت‌نشده بزودی واریز می‌شود رهبر انصارالله: دو میلیارد مسلمان صرفاً تماشاگر گرسنگی شدید در غزه هستند ویدئو| توضیحات وزیر نفت درباره ماجرای بنزین ماشین رئیس‌جمهور ویدئو| سیر تا پیاز مکانیزم ماشه دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: مردم از خبرنگار‌ها زودتر خبر‌ها را دارند+ فیلم کشتار دام‌های مولد در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می‌شود المیادین: مذاکرات ایران با نمایندگان تروئیکا، در هفته آینده برگزار می‌شود (۲۹ تیر ۱۴۰۴) پزشکیان: بحران آب از آنچه امروز درباره آن صحبت می‌شود، جدی‌تر است درگیری‌ها در السویداء در جنوب سوریه ازسر گرفته شد گزارش آکسیوس از اختلاف ترامپ و نتانیاهو درباره جنگ سوریه تنش‌های ترامپ با رئیس بانک مرکزی آمریکا ادامه دارد آیا تهران اول مرداد ۱۴۰۴ تعطیل است؟ درخواست دروزی‌ها برای خروج تمامی نیرو‌های الجولانی از السویداء صدور کیفرخواست پرونده کوروش کمپانی+ جزئیات (۲۹ تیر ۱۴۰۴) صدور کیفرخواست پرونده کوروش کمپانی+ جزئیات (۲۹ تیر ۱۴۰۴) کرملین: پوتین و لاریجانی دیدار کردند (۲۹ تیر ۱۴۰۴) روسیه برای ادامه مذاکرات صلح اوکراین اعلام آمادگی کرد غذای فاسد کار دست نتانیاهو داد معاون اول رئیس جمهور به محتکران کالاها هشدار جدی داد فارین افرز: ایران تنها کشوری است که یک قدرت هسته‌ای را به‌شدت هدف قرار داد دستور رئیس‌جمهوری به ۳ وزیر در زمینه امنیت غذایی ایران درباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی، در شورای امنیت گزارش رسمی ثبت کرد وزیر نیرو بابت مشکل آب از مردم عذرخواهی کرد + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تعامل توأم با رفاقت، رمز پیروزی در جبهه فرهنگی است | ضرورت حفظ و تحکیم انسجام اجتماعی
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت سند تحول نظام آموزش و پرورش به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله‌ سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید در وزارت آموزش و پرورش، شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که وزرا پیش از تصدی مسئولیت به اشراف و اطلاع کاملی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و البته نواقص و محدودیت‌ها دست پیدا کنند تا اینطور نشود که وزیری به امید بودجه آن‌چنانی به وزارت برسد، اما در ادامه با انبوه مطالبات و مشکلات محاصره شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت اینکه باید سند تحول نظام آموزش و پرورش، برش استانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کلی‌نگری، اساس اجرای ناقص سند تحول است. نمی‌شود وزیر متمرکز بر پایتخت باشد و براساس یک نسخه واحد، تدابیر یکسانی برای استان‌های مختلف ترتیب بدهد؛ آن هم در شرایطی که استان‌ها از نظر ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و ضرورت‌ها باهم تفاوت مبنایی دارند و به‌طور مثال، خراسان رضوی با وجود دانش‌آموزان مهاجر و مسائل دیگر، راهکار سازماندهی مشابهی با سایر استان‌های کشور نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از اینکه مسئولیت مدیریت معادن به عنوان منبع اصلی ثروت کشور در اختیار وزارت صمت قرار گرفت، توجه بر این وزارتخانه چندبرابر شد و بسیاری افراد و جریان‌ها، چشم شدند تا رویه مدیریتی وزیر صنعت، معدن و تجارت را زیر ذره بین بگیرند. حالا شما در نظر بگیرید که آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند. اینجاست که اهمیت نظارت و مدیریت دقیق جریان تعلیم و تربیت ضرورت پیدا می‌کند تا فرزندان ملت در معرض ارزشمندترین مبانی تربیتی قرار بگیرند و تعالی آن‌ها در خدمت آینده کشور باشد.

راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد

در ادامه این دیدار، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای اجرای سند تحول نظام تعلیم و تربیت گفت: بنده هفدهمین وزیر آموزش و پرورش ایران در تاریخ انقلاب اسلامی هستم که در امتداد خط واحد قانونی وزاری قبل، برای تحقق چشم‌اندازی که قانون معین کرده حرکت می‌کنم، اما آن چه ضرورت دارد، خلاقیت و ابتکار عمل است تا در قالب یک برنامه تحولی، نظام تعلیم و تربیت با سرعت بیشتری به سمت چشم انداز هدف حرکت کند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد، ابراز کرد: ثبت همه شئون نظام تعلیم و تربیت یک ضرورت است تا روشن شود که تا به امروز، در چه زمینه پیشرفت داشته و در چه زمینه دچار کمبود هستیم. بدون چنین ساحت نظارت و ارزیابی، بدیهی است با برنامه‌ریزی‌های سلیقه‌ای و مقطعی، مدرسه به دالان دانشگاه تبدیل می‌شود و در انتها، ماحصل آن نیز شکل‌گیری وضعیتی است که دیپلمه بیکار، جای خود را به لیسانسه بیکار می‌دهد و مدرک‎ محوری به جای مهارت‎ محوری در اولویت قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بر مبنای مجموعه سیاست‌های نه‎ گانه تحول آموزش و پرورش، اجرای کنکور اختصاصی تربیت معلم یکی از چشم‌انداز‌هایی است که می‌تواند به موازات پردیس‌های متمرکز تربیت معلم پرورشی، گام موثری برای تربیت نسل پیشتازی از معلمان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ساز و کار شفاف برای انتصابات مدیران در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طنز تلخ نظام تعلیم و تربیت است که ما برای شناسایی مدیران مدارس شاخصه‌های دقیق و مشخصی داریم، اما برای تعیین مدیران کل در این نهاد هیچ اساسنامه و ملاکی وجود ندارد و این درحالی است که کار هیچ وزیری، مهمتر از وظیفه مدیران کل آموزش و پرورش نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->