بقایی: گزارش نامناسب گروسی بهانه‌ای برای تجاوز اسرائیل و آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران شد تخت‌روانچی: ایرانیان برای مقابله با تجاوز خارجی متحد خواهند بود | ایران بر غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف صلح‌آمیز «پافشاری خواهد کرد» منتفی شدن طرح ترامپ برای مهاجرت ساکنان غزه فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی تیر ماه سال ۱۴۰۴ عارف: با توقف آتش روبه‌رو هستیم، اما اسرائیل به هیچ معیار انسانی و ارزشی قائل نیست ابراز امیدواری مصر به آتش‌بس قریب‌الوقوع در غزه بقائی: پیشنهاد آمریکا برای آتش بس از طریق یک کشور عربی مطرح شد حملات توپخانه رژیم اسرائیل به غزه ۱۹ شهید و مجروح برجای گذاشت (۸ تیر ۱۴۰۴) محکومیت استمرار اتهام‌زنی دروغین به اتباع ایرانی در پرونده «آمیا» ماکرون: ایران باید به میز مذاکره بازگردد حزب‌الله: اسرائیل فهمید سرنگونی نظام ایران، توهمی بیش نیست شهید «ابوعمر سوری» فرمانده نظامی ترور شده القسام در غزه چه کسی بود؟ سفیر ایران در عربستان سعودی: اسرائیل دیگر مصونیتی ندارد ایروانی: بازرسان آژانس نمی‌توانند وارد تأسیسات هسته‌ای ایران شوند فرمانده جدید بخش عملیات ارتش اسرائیل: به اهدافمان در غزه نرسیدیم عراقچی حمله شیمیایی سردشت را مشابه تجاوز اخیر اسرائیل دانست | ایران بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر صهیونیست‌های بی‌خانمان شده در قدس به جان هم افتادند تصویب کمیته شهدا و مجروحین جنگ ۱۲ روزه در هیات‌ دولت دستیار ویژه رئیس جمهور از مجروحان حمله رژیم صهیونیستی عیادت کرد بیانیه وزارت خارجه ایران در پاسخ به یاوه‌گویی ترامپ (۸ تیر ۱۴۰۴) وزارت امور خارجه: مواضع آرژانتین و پاراگوئه علیه ایران را نفرت‌انگیز و شرم‌آور می‌دانیم ناگفته‌های علی لاریجانی از ۱۲ روز نبرد تحمیلی با رژیم صهیونیستی + فیلم اعتراض شدیداللحن ایران به سازمان ملل درباره حمله عامدانه رژیم صهیونیستی به کادر درمانی کشورمان دومین فتوای محاربه برای تهدید‌کنندگان و متعرضان به مرجعیت و رهبر معظم انقلاب صادر شد پزشکیان: آماده‌ایم فصل نوینی را در روابط با همسایگان در حوزه خلیج فارس آغاز کنیم ایران در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به زندان اوین شد علت انفجار در پالایشگاه تبریز چیست؟ (۸ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت سند تحول نظام آموزش و پرورش به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله‌ سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید در وزارت آموزش و پرورش، شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که وزرا پیش از تصدی مسئولیت به اشراف و اطلاع کاملی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و البته نواقص و محدودیت‌ها دست پیدا کنند تا اینطور نشود که وزیری به امید بودجه آن‌چنانی به وزارت برسد، اما در ادامه با انبوه مطالبات و مشکلات محاصره شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت اینکه باید سند تحول نظام آموزش و پرورش، برش استانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کلی‌نگری، اساس اجرای ناقص سند تحول است. نمی‌شود وزیر متمرکز بر پایتخت باشد و براساس یک نسخه واحد، تدابیر یکسانی برای استان‌های مختلف ترتیب بدهد؛ آن هم در شرایطی که استان‌ها از نظر ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و ضرورت‌ها باهم تفاوت مبنایی دارند و به‌طور مثال، خراسان رضوی با وجود دانش‌آموزان مهاجر و مسائل دیگر، راهکار سازماندهی مشابهی با سایر استان‌های کشور نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از اینکه مسئولیت مدیریت معادن به عنوان منبع اصلی ثروت کشور در اختیار وزارت صمت قرار گرفت، توجه بر این وزارتخانه چندبرابر شد و بسیاری افراد و جریان‌ها، چشم شدند تا رویه مدیریتی وزیر صنعت، معدن و تجارت را زیر ذره بین بگیرند. حالا شما در نظر بگیرید که آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند. اینجاست که اهمیت نظارت و مدیریت دقیق جریان تعلیم و تربیت ضرورت پیدا می‌کند تا فرزندان ملت در معرض ارزشمندترین مبانی تربیتی قرار بگیرند و تعالی آن‌ها در خدمت آینده کشور باشد.

راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد

در ادامه این دیدار، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای اجرای سند تحول نظام تعلیم و تربیت گفت: بنده هفدهمین وزیر آموزش و پرورش ایران در تاریخ انقلاب اسلامی هستم که در امتداد خط واحد قانونی وزاری قبل، برای تحقق چشم‌اندازی که قانون معین کرده حرکت می‌کنم، اما آن چه ضرورت دارد، خلاقیت و ابتکار عمل است تا در قالب یک برنامه تحولی، نظام تعلیم و تربیت با سرعت بیشتری به سمت چشم انداز هدف حرکت کند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد، ابراز کرد: ثبت همه شئون نظام تعلیم و تربیت یک ضرورت است تا روشن شود که تا به امروز، در چه زمینه پیشرفت داشته و در چه زمینه دچار کمبود هستیم. بدون چنین ساحت نظارت و ارزیابی، بدیهی است با برنامه‌ریزی‌های سلیقه‌ای و مقطعی، مدرسه به دالان دانشگاه تبدیل می‌شود و در انتها، ماحصل آن نیز شکل‌گیری وضعیتی است که دیپلمه بیکار، جای خود را به لیسانسه بیکار می‌دهد و مدرک‎ محوری به جای مهارت‎ محوری در اولویت قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بر مبنای مجموعه سیاست‌های نه‎ گانه تحول آموزش و پرورش، اجرای کنکور اختصاصی تربیت معلم یکی از چشم‌انداز‌هایی است که می‌تواند به موازات پردیس‌های متمرکز تربیت معلم پرورشی، گام موثری برای تربیت نسل پیشتازی از معلمان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ساز و کار شفاف برای انتصابات مدیران در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طنز تلخ نظام تعلیم و تربیت است که ما برای شناسایی مدیران مدارس شاخصه‌های دقیق و مشخصی داریم، اما برای تعیین مدیران کل در این نهاد هیچ اساسنامه و ملاکی وجود ندارد و این درحالی است که کار هیچ وزیری، مهمتر از وظیفه مدیران کل آموزش و پرورش نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->