ادعای انگلیس: چاره‌ای جز فعال‌سازی اسنپ‌بک نداشتیم | تاکید بر مهلت ۳۰ روزه ایران هشدار وزارت کشور درباره آخرین مهلت ۱۰ روزه اتباع غیرمجاز | هدف‌گذاری خروج ۱.۸ میلیون نفر تا پایان سال ۱۴۰۵ انتقاد رسانه عبری از عملیات نظامی در غزه | ۱۰۰ نظامی اسرائیلی کشته خواهند شد شهادت ۶۸ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه در ۲۴ ساعت گذشته (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) افشای دروغ نتانیاهو؛ دادگاه صهیونیستی او را به خاطر «قطرگیت» به بازجویی احضار کرد (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) مرگ مشکوک ۴ نامزد حزب افراطی آلمان در آستانه انتخابات لاوروف: غرب از دلار برای سرکوب رقبا استفاده می‌کند | تضعیف اعتماد به ارز آمریکا روایت یک مقام دولت از دیدار پزشکیان و پوتین پزشکیان با حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در قفقاز مخالفت کرد عراقچی با لاوروف دیدار کرد (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) فاجعه غزه؛ ۱۰۰۰ قطعنامه اجرا نشده به سود فلسطین | رئیس تشکیلات خودگردان: مردم غزه یا در جنگ می‌میرند یا از گرسنگی! مادورو: ۸ ناو جنگی آمریکا با ۱۲۰۰ موشک و یک زیردریایی هسته‌ای به ونزوئلا نزدیک می‌شوند | آماده مقابله با تهدیدها هستیم علت صدای انفجار در رشت چه بود؟ (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) وقوع انفجار در شهر حلب سوریه (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) نامه مشترک وزرای خارجه ایران،چین و روسیه در رد فعال‌سازی اسنپ‌بک عضو حزب‌الله: هرگز وارد تقابل با ارتش لبنان نخواهیم شد بیانیه شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران، جزایر سه‌گانه، میدان گازی آرش و کشورهای منطقه (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) پزشکیان و پوتین بر تاثیر اجرای توافق جامع بلندمدت در گسترش روابط دو کشور تأکید کردند درخواست ۶۰۰ مقام ارشد و دیپلمات اسرائیلی از ترامپ برای توقف جنگ غزه اردوغان: حمایت ما از ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد کارکنان بندر «جنوا» ایتالیا، اسرائیل را تهدید کردند موضع جدید بن سلمان درباره فلسطین مجلس از تلاش دولت برای عملیاتی شدن کامل توافق راهبردی ایران و چین حمایت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امام یازدهم (ع) با حکمت و تدبیر، راه هدایت جامعه شیعی را هموار ساختند اعضای سازمان همکاری شانگهای به ۲۷ کشور افزایش یافت حمله موشکی و پهپادی گسترده یمن به اسرائیل (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) دیدار پوتین و پزشکیان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای + فیلم
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت سند تحول نظام آموزش و پرورش به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله‌ سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید در وزارت آموزش و پرورش، شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که وزرا پیش از تصدی مسئولیت به اشراف و اطلاع کاملی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و البته نواقص و محدودیت‌ها دست پیدا کنند تا اینطور نشود که وزیری به امید بودجه آن‌چنانی به وزارت برسد، اما در ادامه با انبوه مطالبات و مشکلات محاصره شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت اینکه باید سند تحول نظام آموزش و پرورش، برش استانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کلی‌نگری، اساس اجرای ناقص سند تحول است. نمی‌شود وزیر متمرکز بر پایتخت باشد و براساس یک نسخه واحد، تدابیر یکسانی برای استان‌های مختلف ترتیب بدهد؛ آن هم در شرایطی که استان‌ها از نظر ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و ضرورت‌ها باهم تفاوت مبنایی دارند و به‌طور مثال، خراسان رضوی با وجود دانش‌آموزان مهاجر و مسائل دیگر، راهکار سازماندهی مشابهی با سایر استان‌های کشور نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از اینکه مسئولیت مدیریت معادن به عنوان منبع اصلی ثروت کشور در اختیار وزارت صمت قرار گرفت، توجه بر این وزارتخانه چندبرابر شد و بسیاری افراد و جریان‌ها، چشم شدند تا رویه مدیریتی وزیر صنعت، معدن و تجارت را زیر ذره بین بگیرند. حالا شما در نظر بگیرید که آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند. اینجاست که اهمیت نظارت و مدیریت دقیق جریان تعلیم و تربیت ضرورت پیدا می‌کند تا فرزندان ملت در معرض ارزشمندترین مبانی تربیتی قرار بگیرند و تعالی آن‌ها در خدمت آینده کشور باشد.

راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد

در ادامه این دیدار، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای اجرای سند تحول نظام تعلیم و تربیت گفت: بنده هفدهمین وزیر آموزش و پرورش ایران در تاریخ انقلاب اسلامی هستم که در امتداد خط واحد قانونی وزاری قبل، برای تحقق چشم‌اندازی که قانون معین کرده حرکت می‌کنم، اما آن چه ضرورت دارد، خلاقیت و ابتکار عمل است تا در قالب یک برنامه تحولی، نظام تعلیم و تربیت با سرعت بیشتری به سمت چشم انداز هدف حرکت کند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد، ابراز کرد: ثبت همه شئون نظام تعلیم و تربیت یک ضرورت است تا روشن شود که تا به امروز، در چه زمینه پیشرفت داشته و در چه زمینه دچار کمبود هستیم. بدون چنین ساحت نظارت و ارزیابی، بدیهی است با برنامه‌ریزی‌های سلیقه‌ای و مقطعی، مدرسه به دالان دانشگاه تبدیل می‌شود و در انتها، ماحصل آن نیز شکل‌گیری وضعیتی است که دیپلمه بیکار، جای خود را به لیسانسه بیکار می‌دهد و مدرک‎ محوری به جای مهارت‎ محوری در اولویت قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بر مبنای مجموعه سیاست‌های نه‎ گانه تحول آموزش و پرورش، اجرای کنکور اختصاصی تربیت معلم یکی از چشم‌انداز‌هایی است که می‌تواند به موازات پردیس‌های متمرکز تربیت معلم پرورشی، گام موثری برای تربیت نسل پیشتازی از معلمان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ساز و کار شفاف برای انتصابات مدیران در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طنز تلخ نظام تعلیم و تربیت است که ما برای شناسایی مدیران مدارس شاخصه‌های دقیق و مشخصی داریم، اما برای تعیین مدیران کل در این نهاد هیچ اساسنامه و ملاکی وجود ندارد و این درحالی است که کار هیچ وزیری، مهمتر از وظیفه مدیران کل آموزش و پرورش نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->